• pohled od  západu
  • vepředu je parovod
  • zmost06
  • pohled od východu
  • most je dvoukolejní
  • v pozadí nový a starý most
  • lávka a lodní značení
  • neštěstí se už stalo
ŽELEZNIČNÍ MOST PŘES LABE
    Most byl prostavěný v letech 1869-1870 a přestavěný v letech 1908-1909. Původní železniční most o délce 132m měl podjezdnou výšku 4,35m. Roku 1991 proběhla generální rekonstrukci příhradových polí.
Současný stav je z roku 2010 podle projektu VPÚ DECO PRAHA a SUDOP PRAHA. V červenci roku 2009 začala demolice a následně stavba nového mostu, která byla dokončena v roce 2010 a byla spolufinancována Evropskou unií. Zátěžové zkoušky se uskutečnily dne 26. října 2010. Tvarově navazuje na původní příhradovou konstrukci a má podjezdnou výškou 5,25 m, umožňující lodím přepravu kontejnerů ve dvou nebo dokonce i třech vrstvách místo jedné. Bylo upraveno skoro 3km železničního spodku a svršku, modernizováno zabezpečovací zařízení, postaveno nové trakční vedení a protihlukové stěny o délce cca 1km. Zvýšila se rychlost jízdy přes most z původních 40 km/hod na 50km/hod. Bylo namontováno nové plavební značení s osvětlením a radarové odražeče pro zvýšení bezpečnosti lodního provozu. Most má 4 pole o rozpětí 32,03; 49,00; 28,00 a 20,01 m. Stojí na 4 pilířích a 1 opěrě a je dvoukolejný. Projekt dokonce počítal s podjezdnou výškou 7m osazením pole č. 3 mostu zdvihacími mechanizmy. Bohužel evropský rekord v Kolíně nepadl. Celkové náklady 1,3miliardy korun. Mostem jezdí vlaky z nástupišť 4 a 5 hlavního nádraží v Kolíně na Poděbrady, Nymburk… Během stavby bylo zachováno nejméně jednokolejný provoz.
Těsně před železničním mostě je potrubní most ( parovod ) typu „Langerův trám“ o rozpětí 80,0 m, který je majetkem Elektrárny Kolín.
    Na draze do nás pořád vštěpovali, že zvuk blížícího se vlaku se šíří hlavně do strany a ne dopředu. Než ho uslyšíme stane se neštěstí!!!